تفاوت وردپرس با سایت اختصاصی

نویسنده
نویسنده : سید مطهر اطهری
3 دیدگاه

مقایسه سایت وردپرسی با سایت اختصاصی

در دنیای امروزی که همه چیز به سرعت در حال دیجیتالی شدن است، کسب و کارها متوجه شده اند که باید در اینترنت حضوری قوی داشته باشند. شرکت ها با طراحی سایتی جذاب و استفاده از سیستم مدیریت محتوای خوب و رعایت مواردی مانند سئو می توانند به مخاطبان بیشتری دست یابند. اما به دلیل وجود گزینه های مختلف مانند سایت وردپرس و سایت اختصاصی، ممکن است تصمیم گیری درست دشوار باشد. به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت وردپرس با سایت اختصاصی و مزایا و معایب هر کدام می پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

تعریف طراحی سایت اختصاصی

سایت اختصاصی سایتی است که معمولاً از ابتدا ایجاد می شود. این سایت از ابتدا به گونه ای کدگذاری شده است که طراحی آن متناسب با نیازهای خاص یک فرد یا کسب و کار باشد. برخلاف استفاده وردپرس از تم های از پیش ساخته شده و ابزارهای داخلی، سایت های سفارشی از ابتدا برای رفع نیازهای مشتری کدگذاری می شوند.

طراحی و توسعه یک سایت اختصاصی توسط توسعه دهندگان و طراحان وب حرفه ای انجام می شود. آنها از نزدیک با مشتریان خود کار می کنند تا سایتی را ایجاد کنند که کاربردی، آسان برای استفاده و از نظر بصری جذاب باشد.

اگرچه باید بگوییم که توسعه یک سایت اختصاصی همیشه از یک رویکرد خاص پیروی خواهد کرد. با تحقیق، طراحی، کدنویسی، تست و سپس راه اندازی سایت شروع می شود. بنابراین پروسه ایجاد این سایت ها طولانی است و قبل از آماده شدن سایت باید تست های زیادی انجام شود و خطاها رفع شوند.

یک سایت اختصاصی یک گزینه عالی برای کسب و کارها و سازمان هایی است که به دنبال یک سایت منحصر به فرد و متفاوت هستند که نشان دهنده برند و فعالیت آنها باشد، مانند فروشگاه های آنلاین، سیستم های رزرو، عضویت یا سایت های اشتراک ماهانه.

با انتخاب این گزینه می توانید سایتی داشته باشید که هویت برند شما را حفظ کرده و شما را از رقبای خود متمایز کند. علاوه بر این می توانید کنترل بهتری بر طراحی و عملکرد سایت داشته باشید، امنیت آن را افزایش دهید و بسیاری موارد دیگر. در واقع شما می توانید با توجه به نیازهای در حال تغییر کسب و کار خود تغییراتی در سایت ایجاد کنید.

اما باید بگوییم که یک تفاوت بین طراحی سایت وردپرسی و کدنویسی این است که سایت های اختصاصی هزینه بیشتری دارند و زمان بیشتری دارند. بنابراین قبل از انتخاب آنها به نیازها و اهداف خود توجه کنید.

 

طراحی سایت اختصاصی یا کد شده با html و css

 

مزایای سایت های اختصاصی

یک تفاوت بین وردپرس و سایت سفارشی این است که سایت های سفارشی برخلاف پلتفرم وردپرس منبع باز از ابتدا ساخته می شوند. بنابراین، هیچ کس نمی داند سایت چگونه ساخته می شود و نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.
هنگام انتخاب سایت های اختصاصی، از قالب های طراحی برای سایت خود استفاده نمی کنید. در عوض، شما این آزادی را دارید که هر طرح سفارشی متفاوتی را برای سایت خود در نظر بگیرید.
زمانی که سایت شما نیاز به به روز رسانی سیستم داشته باشد، ظاهر و عملکرد آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
یک تفاوت بین وردپرس و سایت اختصاصی این است که یک سایت اختصاصی بیشتر موتورهای جستجو را دوست دارد. این بدان معناست که سایت شما در مقایسه با سایت هایی که از قالب های وردپرس استفاده می کنند، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو خواهد داشت. البته این موضوع در سئوی سایت نیز تاثیر بسزایی دارد.
یک سایت اختصاصی به کسب و کار شما فضای زیادی برای رشد می دهد. در آینده در مدت زمان کوتاهی می توانید هر نوع تغییری را که می خواهید بر اساس نیاز شرکت و برند خود در سایت خود ایجاد کنید.
شما می توانید توسعه دهندگان وب حرفه ای را برای طراحی این سایت ها استخدام کنید یا مستقیماً با آنها تماس بگیرید. بنابراین، در صورت بروز مشکل در سایت و یا مواجهه با باگ، از پشتیبانی عالی و مطمئن مطمئن خواهید شد.

 

معایب سایت های اختصاصی

تفاوت بین وردپرس و سایت اختصاصی در این است که انواع دوم باید از ابتدا ساخته شوند، بنابراین معمولاً هزینه و زمان بیشتری برای طراحی آنها صرف می شود.
برای داشتن یک سایت اختصاصی، باید یک توسعه دهنده وب حرفه ای یا یک متخصص برنامه نویسی استخدام کنید که بتواند هر نوع سایتی را که انتخاب می کنید کدنویسی کند. بنابراین، مبتدیان نمی توانند چنین سایت هایی را خودشان بسازند.
بر خلاف وردپرس، برای داشتن یک سایت حرفه ای اختصاصی باید مراحل و رویکرد خاصی را طی کنید. اگر این کار را نکنید، در چرخه ای از پیچیدگی های توسعه وب گیر خواهید کرد.

 

تعریف طراحی سایت با وردپرس

وردپرس محبوب ترین پلتفرم سیستم مدیریت محتوا (CMS) منبع باز است. وردپرس به شما امکان می دهد هر نوع سایتی مانند وبلاگ ها، سایت های نمونه کارها و فروشگاه های آنلاین را بسازید و مدیریت کنید. وردپرس در ابتدا در سال 2003 به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی ایجاد شد. اما از آن زمان به بعد به یکی از پرکاربردترین پلتفرم های CMS در وب تبدیل شده است.

طبق آمار، 63.3 درصد از سایت های فعال در اینترنت از وردپرس استفاده می کنند. علاوه بر این، وردپرس رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد و به همین دلیل افراد مبتدی می توانند به راحتی با استفاده از آن سایتی ایجاد کنند.

در واقع وردپرس بسیار قابل تنظیم است و شما می توانید کنترل کاملی بر ظاهر، عملکرد و چیدمان سایت خود داشته باشید. وردپرس همچنین دارای تم ها و افزونه های متعددی است که می توانید از آنها برای ایجاد یک سایت خاص با ویژگی های پیشرفته استفاده کنید.

بنابراین می توانید به راحتی محتوا ایجاد و ویرایش کنید، فایل های رسانه ای را مدیریت کنید و ظاهر و احساس سایت خود را سفارشی کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک قالب سفارشی یک سایت وردپرس سفارشی داشته باشید. البته برای طراحی چنین قالبی باید یک توسعه دهنده استخدام کنید یا خودتان چنین توانایی را داشته باشید.

همچنین به دلیل متن باز بودن وردپرس، استفاده از آن کاملا رایگان است. در واقع، جامعه بزرگی از کاربران به وردپرس اهمیت می‌دهند و دائماً در حال بهبود ویژگی‌ها و امنیت این پلتفرم هستند. می توانید وردپرس را از وب سایت رسمی آن WordPress.org دانلود کنید، آن را در حساب میزبانی وب خود نصب کنید و شروع به ساخت وب سایت خود کنید. اگر نمی دانید چه سایتی را تاسیس کنید، مطالعه مقاله ایده طراحی سایت به شما کمک می کند تا با توجه به نیاز و علایق خود وارد دنیای وب شوید.

 

طراحی سایت با استفاده از وردپرس

 

مزایای سایت های وردپرسی

وردپرس منبع باز است، بنابراین استفاده از آن هیچ هزینه ای ندارد و گزینه ای عالی برای افرادی است که بودجه کمی دارند. بنابراین، یک تفاوت بین وردپرس و سایت اختصاصی، هزینه هر دو است.
ساخت سایت با وردپرس ساده است. کاربران مبتدی نه تنها می توانند این کار را انجام دهند، بلکه می توانید سایت وردپرس خود را در عرض چند دقیقه بسازید. به عنوان مثال برای ساخت سایت های خبری در این بستر کافی است مقاله آموزش طراحی سایت خبری را مطالعه کنید.
برخلاف یک سایت اختصاصی، نیازی نیست که سایت خود را از ابتدا با کدنویسی بسازید. برای این کار می توانید از افزونه ها و قالب ها استفاده کنید.
وردپرس هزاران تم و قالب قابل تنظیم برای انتخاب دارد.
وردپرس دارای افزونه های زیادی (رایگان و پریمیوم) است که به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
وردپرس دارای تعدادی راه حل داخلی سئو برای یک سایت کاملاً بهینه شده است، یا می توانید چندین افزونه عالی SEO برای وردپرس پیدا کنید.
وردپرس به عنوان یک پلت فرم منبع باز، جامعه بزرگی از کاربران در سراسر جهان دارد. بنابراین می توانید بدون هیچ هزینه ای از این افراد حمایت گسترده و طولانی مدت دریافت کنید.

 

معایب سایت های وردپرسی

شما بدون شک گزینه های سفارشی سازی زیادی خواهید داشت. با این حال، شما نمی توانید وردپرس را به طور کامل برای هر نیاز خود شخصی سازی کنید. در چنین شرایطی باید خودتان کدنویسی کنید.
مشکل استفاده از قالب های کاربرپسند وردپرس این است که تغییر موضوع می تواند بدون اطلاع شما محتوای شما را تغییر دهد. در نتیجه با تغییر فرمت، عملکرد قبلی سایت شما تغییر می کند.
اگرچه وردپرس دارای هزاران قالب و افزونه رایگان است، اما این محصولات رایگان تنها ویژگی های اولیه را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین مجبور می شوید گزینه های ممتاز را خریداری کنید که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.
وردپرس به طور مرتب به روز می شود و وصله های امنیتی را دریافت می کند. با این حال، هنوز در برابر هکرها آسیب پذیر است. علاوه بر این، اگر تم ها و افزونه های آن را به طور منظم به روز نکنید، سایت شما در معرض آسیب پذیری های امنیتی قرار می گیرد.

 

مقایسه طراحی سایت با وردپرس و طراحی انحصاری

برای درک بهتر تفاوت وردپرس و سایت اختصاصی، تصمیم گرفتیم این دو را از دیدگاه های مختلف با هم مقایسه کنیم. قبل از آن باید بگوییم که اگر علاقه مند به ورود به دنیای طراحی وب و افزایش درآمد خود هستید، باید در این زمینه آموزش دیده باشید. دوره طراحی سایت به همین منظور ایجاد شده است و دارای چهار دوره کاربردی می باشد تا بتوانید از مبتدی تا پیشرفته وب سایت راه اندازی کنید. با تهیه این دوره به موضوعاتی مانند طراحی وب سایت با وردپرس، استفاده از HTML و CSS، طراحی بنر وب سایت و صفحات فرود مسلط خواهید شد.

مقالات مرتبط
طراحی وبسایت
سفارش وبسایت

سفارش طراحی سایت در پیکودوز که از بهترین مجموعه های تخصصی در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت های پیش...

آگوست 17, 20242:30 ب.ظ
3
ادامه مطلب ادامه
طراحی سایت آسان تر از همیشه
طراحی وبسایت
طراحی سایت آسان تر از همیشه

پیچیدگی، دشمن درک و استفاده‌پذیری است. در عرصه مهندسی نرم افزار، هر قدمی در جهت کاهش این پیچیدگی‌ها ...

ژوئن 29, 20246:18 ب.ظ
3
ادامه مطلب ادامه
تاثیر گرافیک جذاب بر روی وبسایت
طراحی وبسایت گرافیک
تاثیر گرافیک جذاب بر روی وبسایت

شاید از نظر شما خنده دار باشد مگه گوگل گرافیک سایت هم در فاکتورهای خودش حساب می کند حرف شما درست هست...

طراحی وبسایت
چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم؟

سالها پیش بیل گیتس گفت: کسب و کاری که آنلاین نباشد محکوم به فناست! اکنون پس از سال‌ها، اکثر کسب‌وکار...

آوریل 13, 202412:08 ق.ظ
3
ادامه مطلب ادامه
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.